Klantgerichte website22-07-2009U heeft een website om uw klanten beter van dienst te zijn. U streeft
naar een betere bereikbaarheid: immers de klanten kunnen 24 uur per dag
informatie vinden (en soms zelfs producten kopen). Omgekeerd verwachten
klanten ook een snelle respons. En daar blijkt nogal eens lastig. Divergent
doet onderzoek naar de oorzaak en kan u helpen om de ROI van uw website
verder te optimaliseren. De aanzet van het onderzoek ligt in mijn eigen ervaring. Bij het benaderen
van potentiële partners en klanten heb ik vanzelfprekend in eerste instantie gebruik
gemaakt van de telefoon en persoonlijke contacten. Dit is als eerste stap
de meest efficiënte, er vindt meteen 2-richting communicatie plaats en
zaken zijn vaak snel helder. Deels heb ik ook gebruik gemaakt van zogenaamde webformulieren op de
website of e-mail. De resultaten hiervan waren schokkend: meer dan 40 %
reageerde niet. Reden voor een aanvullend onderzoek. Binnenkort vindt u
daarom op Divergent.nl een vragenlijst waarvan de resultaten mogelijk meer
duidelijkheid zullen verschaffen in oorzaken van de teleurstellende responstijden
van website-eigenaren. Indien u mee wilt werken aan het onderzoek of belangstelling hebt voor
de resultaten, kunt u nu al uw interesse kenbaar
maken via het webformulier op deze site. Indien u een specifieke vraag
heeft kan deze eventueel nog mee worden genomen in de vragenlijst. Terug
|